Dressyr x2

Ridningen i helgen för Mia gick riktigt bra! Vi klättrade upp en nivå båda två så det känns kul:) Har börjat med lite andra övningar nu & som sätter lite mer press på både mig & Rattis:) Nu kräver vi lite mer av han & att han ska svara upp fort för hjälperna eller det jag ber han om! Så jag fick rida med spö, vilket jag inte gör annars. Så att rida med en pinne i handen va lite ovant. Men de gick!;) Red mycket tempoväxlingar, öppna, bak/fram-dels vändningar, jobba han på små/stora volter. Flyttade in framdelen när jag red på volter i skritt, trav & galopp. Rattis blev alldeles vit mellan bakbena & vi jobbade på riktigt bra! Två svettiga pass avverkade vi & jag är så nöjd!!:)

Cavve & Rattis

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0