Sjukling

Pompemannen har varit sjuk. Han vaknade alldeles varm & hängig i Lördags. (Mitt i flyttkaoset & urstädningen) Vi var inneboende hos mina föräldrar då under helgen & när vi skulle till & äta frukost så kräktes Pontus & va jätteledssen.. Med en klump i magen från min sida så lämnade vi våran lilla sjukling med momme & moffa så vi kunde köra det sista & städa klart. Tog fleeera timmar. Iaf så har han haft feber i tre dagar, haft dålig aptit, sovit mkt så igår ringde jag HC & förklarade som det var.. Skulle avvakta (som vanligt) & fortsätta ge han alvedon.
Sagt & gjort.. & imorse vaknade han upp feberfri, men fortf. lite kinkig ang. maten. Men har ätit rätt bra ändå. De senaste dagarna har han levt på välling, gröt, vätska, lite frukt.. Har mutat han med det mesta bara han skulle få i sig nå:) Man var glad åt det lilla han åt:)
Men nu är det full fart igen!
 
Kort från 1-års kalaset..

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0