Rutiner vid 6 månader

Det händer nästan någonting kring Pontus för varje dag som går nu tycker jag:) Allt från olika ljud som han kommer på att göra till att han börjat äta barnmat:p Lite kort om hur dagarna brukar se ut.
 
- Vaknar & äter (ammar) vid ca 07.00. Somnar runt 8.30-9.00 & sover allt från 1-2timmar.
- Äter gröt vid ca 10.00-10.30
-Busar & myser på innan lunch, ev att han somnar en sväng till innan lunch
- Vid ca 12-13 äter han lunch. Har börjat ge han barnmat från barnmatsburkar nu & lite fruktpur'e. (Vill prova lite olika maträtter innan jag gör nå eget storkok)
- Somnar sen runt 14-15 & kan sova mellan 1-3 timmar. Är väldigt olika från dag till dag.
- Ammar sen honom en gång på em (ca kl 16-18) & sen till kvällen vid 20.00 innan han ska sova. Nu de senaste dagarna när vi äter middag (kl17-18) så har han fått smaka lite fruktpur'e eller lite barnmat. Han sitter med vid alla måltider vi äter & han börjar bli mer & mer intresserad av vad vi stoppar in i munnen:p Värst är det väl vid middagen så därför har han fått ätit lite av sin mat:p
- Han somnar iaf någongång mellan 20-20.30. Sen sover han till morgonen efter, så himla skönt!:)

På ett ungefär så ser våra dagar ut så med Pontus mat/sov-rutiner.. :)
 
Ca 1 vecka
 
6 månader
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0