Matvanor vid 7mån.

Tiden går verkligen fort då man fått barn.. Snart är lillen 7 månader ♥ Har ändra lite kring Pontus matvanor. Nu ser det ut såhär:
Kl:7-8 ammas han.
Kl: 10-11 äter han gröt.
Kl:13-14 äter han lunch/efterrätt
Kl:17-18 äter han middag.
Kl:18-19 äter han gröt.
Kl:20 ammar jag innan läggdags.
Han dricker vatten till måltiderna.
Detta är ca. tider.. Men såhär ser hans rutiner ut på ett ungefär nu. Tog nyligen bort ammningen på em så nu äter han mat till middag istället. Har funkat bra. Han sover på fm, lunch & em. Oftast sover han 1 timme vid varje tillfälle. Kan bli en längre stund på em. Så det brukar bli 3ggr på en dag som han sover. Märks att han inte behöver sova 2-3 timmar längre som förr.. Han brukar kunna vara vaken från 16-17-tiden tills han gör kväller vid 20-tiden:)
Han sover fortf. hela nätterna:) Så det är så skönt att vi får en sammanhängande sömn:) Nu de senaste veckorna har han sovit till ca:8-tiden på morgon. Sovmorgon till oss så det tackar vi för!;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0