Dagen då Pontus föddes <3

 
Allt började på natten den 30 September. Jag vaknade vid två-tiden & hade lite ont i magen. Fick upp på toa ett par gånger & sen övergick det till att jag fick kräkas också.. Tänkte inte så mycket på det mer & försökte somna om. Men det gick inte. Tog en alvedon runt fyra men den va ner & vände bara.. Gick & la mig på soffan runt halv sex på morgonen. Hade sagt till Tommy innan att jag hade ont i magen på nå konstigt vis. (Han sov hela tiden jag va uppe & stökade) Till en början trodde jag att jag hade fått hans magont eftersom han dagarna innan blev bra i magen då han haft en bakterie i tarmarna.. Haha. Lite roligt såhär efteråt;p Iaf så fick jag ondare & ondare & insåg väl att det kanske va en bebis på g;) Hihi.. Ropade efter han vid halv sju & sa att det är nog ingen magbakterie utan det är nog bebis som vill titta ut;p Han ringde förlossningen i Gävle & vi fick komma in. Han packade in allt i bilen & jag hade fått kraftigare sammandragningar så det va jobbigt att vara uppe & gå. Väl inne i bilen så avtog det lite så det va skönt då ja satt hela resan ner till Gävle. Tommy skulle såklart in i Tönnebro för att köpa frukost. Så vi svängde in dit också. Jag mådde inge vidare av all smärta så jag hoppade över frukosten..

08.52 blev jag inskriven på förlossningen. Fick lägga mig för att dom skulle ta en ctg-kurva. Vid 10.15 fick vi en förlossningssal & då va värkarna intensiva. Fick prova lustgas & det hjälpte. 10.23 pickar dom hål på fosterhinnan så vattnet går. 10.37 har jag riktigta krystvärkar & sen va det bara att trycka på:p 10.53 föddes vår älskade prins! ♥
John PONTUS Erik ♥
 
52cm lång & 3504g. 
 

Kommentarer

- Helen

Så underbar berättelse gumman. Han hade bråttom ut till slut :) haha vad roligt med tommy och in och handla i stundens hetta:) saknar er <3 puss

2012-10-18 ♥ 22:18:12
URL: http://helenm.blogg.se
- Emmelie

Han hade bråttom till världen läser jag :) Det låter som att du har haft en behaglig förlossning ändå! Kram

Svar: Ja tillslut så ville han kika ut & då gick det fort;p
annaslaviero.blogg.se

2012-10-22 ♥ 20:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0