Skrikiga kvällar..

Nu två kvällar i rad ( fre+lör) så har Pontus vägrat somna i sängen. Han har skrikit så fort vi lagt ner honom & det är alldeles som om att han inte vill somna där i själv. Han är annars en kille som gärna vill vara med & helst sitta i famnen hela dagarna;p Väldigt sällskapssjuk tror ja.. :) Hihi. Men iaf, vi provar det mesta & ändå slutar det i att vi fått tagit upp han så han har somnat i min & Tommys famn. Sen kan man lägga ner han.. Men det går en stund sen vaknar han till så då får man sitta & passa han med nappen för så fort den pluppar ut ur munnen så vaknar han till igen.. Har varit vaken till ett-halv två dessa nätter innan han har lyckats somna. Men sen har han sovit resten av natten iaf & vaknat vid sju & vill äta. Sen har vi fått sovmorgon till halv elva:) Idag sov han själv till halv tolv;p Vet inte om det är nå magknip eller bara det att han inte vill sova i sängen. Kan inte komma på att ja ätit nå konstigt heller. Dricker ju kaffe om dagarna så ska prova att inte dricka det & se ifall det är där boven sitter;p Måste testa oss fram.
Till veckan börjar föräldragruppen så det ska bli kul:) Då kan man få lite tips av andra småbarnsföräldrar & dela en massa annat;)

Igår så var jag & mamma/mormor till barnenshus. Köpte ilägg som håller brösten varma. Tack för tipset Helen:) Är iaf fri min mjölkstockning nu:) Så himla skönt. När vi kom hem från Söderhamn igen var vi ute & gick en runda i Rengsjö:)

Kommentarer

- Helen

Tror nästan inte de kan vara något du äter för då borde de nästan vara skrik på dagarna oxå. Verkar de som om han vrider sig och ser bekymrad ut eller är han bara ledsen, kanske de bara är en övergående period av separationsångest. Se till att klä dig riktigt varmt nu och ha aldrig dragkedjan öppen på jackan så de blir drag trots att du kanske är varm av Amningshormonerna. Men förhoppningsvis håller inläggen allt tätt och varmt nu. :) pussar på er <3

2012-11-04 ♥ 13:40:50
URL: http://helenm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0