BVC

Har varit på familjecentrumet vid två tillfällen idag! Först va det bvc besök med Pontus. Förra gången vägde han 5514g & va 57,6cm lång. Denna gång vägde han 6390g & va 60cm lång!! Han chockade både oss & bvc-sköterskan Lisa;p Denna grabb ökar på bra mycket;p Efter besöket åkte vi hem för att äta lunch med pappa Tommy:) Därefter va det dags att åka på föräldragrupp. Där blev vi i två timmar. Pratade om sömnen, rutiner m.m. Roligt att höra hur andra har det & hur deras rutiner är. Alla har vi olika problem;) Hihi.. Sen blev det kaffe & macka där också. Som alltid!;)

Kommentarer

- Lina

Det får du göra gumman! :) Men det räcker med Växbo, för det är där bullarna finns ;) hihi. Kanske kan ta en ridtur på Rattis i helgen igen, eller på fredag? Beror väl på vädret också. ;)

2012-11-28 ♥ 22:36:31
URL: http://linalinus.blogg.se
- Lina

Vad han växer! :) Japp, det är där jag bakar. ;) haha har ju en sån liten frys hemma hos mig och den är full med mat! ;p Där är kort från Grannäs, där vi brukar vara och åka skoter! :) Härligt va?! :)

Svar: Jaa;) Jag vet;p Haha. Har nog grädde ja!Oki. Ja det såg mysigt ut!:)
annaslaviero.blogg.se

2012-11-29 ♥ 14:15:54
URL: http://linalinus.blogg.se
- Helen

Dröjer inte länge innan han växer ifrån Ellie. Stora grabben. Skönt att du har mat så de räcker å blir över ;) spädbarns tiden går så fort på både gott och ont <3 pussar

Svar: Hur mkt väger hon nu då?;) I natt åt han halv elva å sen nästa gång vid nio så då kändes det som om att bröna skulle sprängas! Herre gud vad mat de fanns i dom;p Haha.
annaslaviero.blogg.se

2012-11-29 ♥ 22:59:25
URL: http://helenm.blogg.se
- Helen

8,7kg vid 10 mån :) nästa besök blir vid 12 mån så får vi se vad hon väger då. :) Jo uscha, minns hur ont de gjorde när man hade massa mat när jag ammade Lea. Med Ellie hade jag ju precis med mat hela tiden så fick aldrig dom där "bomberna" med mat i överflöd när de hade gått några timmar mellan matningarna. Skönt att han börjar sova så länge, de brukar anpassa sig ganska fort efter hans matvanor men kan ju som sagt bli risk att du vaknar upp med mjölkstockning men är ju svårt att göra något förebyggande när man sover :S PUSS

Svar: Ok:) Ja han kanske gasar om henne då ;p Haha. Men det planar ut sen sa hon på bvc. Är väl i början som dom går upp rätt mkt också. Ja får se då va hon väger då:) Ja sover man så sover man;p Han brukar äta sista gången mellan nio-tio sen kan han sova till sex-åtta på morgon så ja brukar iaf få ihop 6timmars sammanhängande sömn iaf:) Så det är skönt! Sen efter det kan ja lägga han igen å sen brukar vi sova två timmar till;p Så mellan nio-tio kliver vi upp:p Ibland kan han sova längre också,
Puss
annaslaviero.blogg.se

2012-11-30 ♥ 14:58:16
URL: http://helenm.blogg.se
- Helen

Jo brukar ju plana ut sen när de sover längre och går lite längre mellan måltider fast samtidigt ökar de lite när gröten kommer till också :) Skönt å få sova läänge. Sov ikapp på morgnarna med Lea med :) Sen med två barn var det stopp när den ena vaknar tidigt och den andra vill sova. Så bara kliva upp å börja dagen, därav ständig zombie ;S haha. Fast vi går ju aldrig och lägger oss i tid, är väl där problemet är. haha. Puss

2012-12-01 ♥ 09:34:13
URL: http://helenm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0