Måndag=Ledig

Har varit ledig idag så har hunnit gjort många bra saker:)
Började dagen med att jag & Tommy åkte till stallet för att släppa ut hästarna. Han va snäll & följde med eftersom jag skulle till Nytorp & rida sen:) Så då fick han va chaffis;) Hade turen att få rida själv i ridhuset & det gick bra:) Tränade mkt på att rida på rakt spår eftersom man oftast rider runt på böjt spår för att få hästen mer mjuk & följsam. Men började med det ändå & sen övergick jag till rakt spår & gjorde olika övningar på det raka spåret;p Kan då säga att det är svårt att rida rakt i galopp mitt i ridhuset. Man har ingen vägg eller så att ta stöd av. Gäller att man sitter rakt upp & ner & att man även får hästen att gå rakt. Men den där jäkla bakdelen är det inte alltid lätt att hålla reda på;p Haha. Men i det stora hela så är jag väldigt nöjd!:) Lite mer träning på det så kommer nog även det funka bättre sen.

När vi kom hem va det lunchdags. Vilade lite på maten för jag tänkte städa sen. Men då räddade söta Lina mig ifrån det;p Åkte ner på stan & fikade med henne istället:) Mkt trevligare! Städningen kan ju vänta:) Pratade bort nån timme inne på Krokanen;) Tack för idag gumman! Alltid lika mysigt! ♥

Har varit ute & grejsat lite också, men det är så blött i backen än så krattning m.m får nog vänta ett par veckor till. Längtar tills man kan börja plantera lite vårblommor & göra vår ute:) Myyys! Men fortsätter det att vara såhär varmt om dagarna så dröjer det nog inte så länge till hoppas jag:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0