25-års fest!!

Min jobbarhelg blev lite splittad. Jobbade extra igår, idag är jag ledig då jag fått bort kvällsturen eftersom vi ska på 25-års fest!:) Men va uppe tidigt ändå eftersom jag har hästarna denna helg. Så när jag fixat undan alla sysslor i stallet så åkte jag till Nytorp & red:) Tog fram lite bommar & gjorde lite travövningar över dom sen blev det fokus på galoppen. Stegade upp 21,5m & la en bom i vardera ände. Tränade på att få olika galoppsprång mellan bommarna. Så red på 5,7 & 8 galoppsprång:) Han kändes superfin!:) Dock så hade dom precis sladdat där inne & det va massa avgaser från en traktor kvar som ej hade försvunnit så jag började må illa & få ont i huvudet. Så fick avbryta ridningen tidigare än vad jag hade tänkt, men han hade gått så bra innan så jag är nöjd ändå!:)

Åkte ner på stan en snabbis & fixade present tills ikväll & sen kom även Martina & Nemi förbi en sväng:) Uppdaterade henne lite om allt som hänt & sen då hon åkte tog jag tag i ett diskberg som Tommy egentligen skulle ha gjort igår;p Han hade lovat. Haha;) Slängde ut mattorna sen & rev även ur sängen. Nu är det renbäddat & golven är rena:) Nu luktar det fräscht här;p Hade ju fullt med katt-tassar över hela golven då dom kom in inatt & va leriga om sina små tassar :/ :p

Man kanske skulle ha hoppat in i duschen & börja göra sig iordning till festen ikväll!!;)
Ha en bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0