En sjuk Rattis..

Igår skulle jag iväg på Miaträning. Jag & mamma hade packat bilen mm. Meeen..!...
Såg att Rattis låg i hagen så pratade med han & han reste sig. Efter en kort stund så la han sig igen. Jag fortsatte i stallet & mamma gick ut & kollade till han. Min första tankte va kolik. Undertiden hon va där i hagen reste han på sig när mamma knuffade på han. Kort därefter ville han lägga sig igen.. Tog ut han i hagen & började gå med han. Ringde veterinären & gav han information. Vi skulle då gå i 30min & hålla koll på om han fes eller bajsade. Han hade sina aningar om kolik också.. Vi gick & gick.. Det kom två små fisar & vi ringde vet. igen. Han skulle komma ut & kolla till han & då under den väntan på bajsade han också. Då visste vi att tarmarna funkade:) Man har väl aldrig varit så glad över att en häst har bajsat;) Haha. Hann gå i mer än 1timme innan vet. kom. Rattis fick iaf två sprutor i halsen mot kramper/kolik i magen. Sen skulle vi ut & gå igen. Fick en rejäl motion vi också!;)
Ställde han i boxen med ljummet vatten & ingen mat. Ylva kollade till han under kvällen & jag & pappa åkte dit vid tolv-tiden inatt. Han fick lite hö då & en liten promenad. Han va mkt piggare iaf:) Fick besked av Ylva imorse också & han verka må bättre då också. Tack & lov:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0