I en svacka..

Snart har man gjort denna jobbarhelg också! Bara imorgon kvar & då är det hårdkörning. Jobbar delad tur, 07.00-13.00-- 16.00-21.00. Sen gör jag helg en dag:)

Ridningen går lite sisådär just nu.. Vet inte vart vi är riktigt. Oftast händer det saker då vi är ute i skogen & rider.. Sen gör ju inte saken det bättre att Rattis är super pigg. Men energin ska väl ut på nå vis den också & den kommer då vi rider. Lite olämpligt ibland. Men men.. Han har börjat fjanta & stanna & sen vänder han håll. Vägrar gå framåt & när jag väl går på & trycker fram han så hopar han på stället & går på sidan. Men med ett rapp med tygeln & sporrarna i magen så brukar han tillslut slyga framåt igen.. Men först ska det ju tjaffsas en stund. Händer oftast precis i början av ridningen & kan återkomma minst 1gång till under ridningen. En aaaningen drygt & jag blir bara så förbannad!! Ingen rädsla finns hos mig iaf & det är ju bra. Blir bara sååå tokig!! Sen när vi har med Ylva & Cavve som håller på & lär sig skogen, ja då ska det såklart bli några stopp också. Tur att Cavve är rätt cool iaf & bryr sig inte så mkt:) Men på´t igen ba!


Kommentarer

- Lina

Jaa jag förstår det.. kommer bli härligt för dig att komma iväg lite. :) skulle vilja komma iväg en tors-sön vi också.. men får de när och om det blir. :)

2012-02-26 ♥ 11:24:41
URL: http://linalinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0