Akuten

I Söndags tillbringade vi hela dagen på akuten. Tommy har haft feber, frossa & ont i huvudet sen förra Söndagen. (över 1v nu) Fick en tid igenom sjukvårdsrådgivningen så vid halv tio fick vi komma in på akuten. Väl där inne så togs det massa blodprover & andra prover. Han fick ligga med dropp också. Läkaren trodde att det va en kraftig virusinfektion. Fick åka hem vid fyra & han skulle fortsätta äta Ipren/Alvedon..

Igår (Måndag) fick han jättehög feber igen så idag ringde han hc & fick komma in! Läkaren trodde mer på harpest så han fick medicin mot det nu & på Fredag ska han in igen & kolla snabbsänkan då den låg på 153 nu!!.. Vilket är högt! Önskar bara att det kan vända nu så han får bli bra igen. Är inne på 2:a veckan nu som han är dålig.. Men förhoppningsvis ska det bli bättre nu då han äter medicin. Bara att hålla tummarna!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0