Kort dag!

Jobbade en kort tur idag, 07.00-13.00:) Så då hann jag ut & rida då de va ljust också:) Red inte så länge, men ridpasset räckte för både Rattis & mig:) Red lite ökad & minskad galopp. Han va superfin!:) Efter gårdagens träningspass för Mia så orkade vi inte så mkt mer idag kändes det som;p Haha. Det va full fart i ridhuset igår kan man säga. Red i en stor & ökad galopp & ibland fick jag vända in på en liten volt & korta ihop han jätte, jätte mkt. Efter några varv på den lilla volten fick jag rida ut på en större volt igen & öka rätt mkt. Blev ett svettigt pass! Men efteråt va han hur fin som helst!:)

Har länge letat ny sadel & har haft lite strul med vilken storlek jag & hästen behöver. Men nu ikväll kom Siw (sadelmakare) & kikade på det igen då hon hade med sig en Morris i den storleken vi anade att Rattis kunde ha. Den låg bra på han & även då jag provsatt i den så låg den helt ok. Så nu är det dags att börja leta sadel igen! Om någon har en eller vet av någon Morris and Nolan 17,5'' bomvidd 31 så hör av er!! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0