Philadelphiaostfyllda hallonmuffins!

Lina frågade efter detta recept så självklart lägger jag ut det!:)

Ingredienser:
150 g smör
1 dl socker
2 ägg
2 msk vaniljsocker
½dl mjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
½ paket philadelphiaost
2 dl hallon
½ dl vaniljsocker

-Vispa smält smör & socker
-Vispa äggen
-Tillsätt vaniljsocker, mjölk. Rör ner med slev
-Blanda mjöl, bakpulver & rör ner med slev
-Blanda vaniljsocker & philadelphiaosten i en skål
-Häll i ca: 1cm med smet i formarna
-Lägg i 3-4 hallon & en klick av philadelphiaost fyllningen
-Häll sedan på smet så att det täcker bär & fyllning.


Gräddas i 200 grader i ca:15minuter.  Av denna smet får man ut ca:10st muffins. Köp amerikanska muffinsformar då de är större & stabilare!!

Kommentarer

- Lina

Tuusen Taaaack gumman!! <3 Pusss!

2011-07-05 ♥ 11:15:23
URL: http://linalinus.blogg.se/
- Lina

Jahaa.. Ska det alltså vara typ frysta hallon då? :p Inte hallonsylt? Det trodde jag :p

2011-07-06 ♥ 10:45:09
URL: http://linalinus.blogg.se/
- Lina

Höörrru! :p Det var inte meningen att man ska ha "Vanillinsocker" ist för "Vaniljsocker"?? :p

Mina muffins blev så "starka" nu.. och det brukar de bli av "Vaniljsocker".. :S

Puss

2011-07-07 ♥ 11:42:05
URL: http://linalinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0