Veterinären



Igår va de synd om lilla Måns;P Han skulle till veterinären på fm för att bli kastrerad. Men såklart släpper jag ut han vid åtta på morgonen då han alltid brukar komma in sen. Halv tio hade vi tid, men ingen Måns syntes till så vi fick avboka tiden. Han kände nog på sig.. Sen runt lunch så kom han hem & då ringde vi på engång;) Så vid ett-tiden fick vi komma in med han.
Så nu ska han få 1 smärtsillande spruta i 4 dagar som ges i munnen. Han fick den första imorse & det gick bra;P Hehe. Har aldrig varit med om det förr då vi har kasterat de andra.. Då har dom fått vaknat upp & gått ut & sen ätit mat. Igår fick han varken gå ut eller äta. Men vi bröt mot båda sakerna;) Men då sov han ute hela natten istället då, vägrade att komma in:/ Men han mår bra nu iaf;) Sover rätt mkt bara;P

Idag är jag ledig iaf:) Men det märks inte. Hehe. Här hemma har jag yrat runt hela morgonen! Tvättar, fixar med all disk, vattnar de stackars blommorna som glöms bort;P Ska ta & dammsuga nå tag också. Men det blir nog lite lunch först sen åker jag till stallet :)
I helgen kommer jag bosätta mig i Rengsjö då jag ska jobba & sköta hästarna.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0