Inte ett spår..

Nu finns det inte ett spår här hemma av julen:) Fixade det sista idag i tvrummet:) Sen har jag tvättat en del. Men tog en paus & åkte iväg & red. Men den ridturen slutade i katastrof!
Blev rädd & fick panik. Blev alldeles iskall & tårarna kom.. Försöker att inte bli rädd & tänker framåt. Bara rida vidare. Meen... Vårt första stopp kom när vi precis hade börjat trava. Då såg han tydligen en människa lååångt framför oss. Då blev han genast spänd & ville vända hemåt. Slutade nästan i rodeo & jag höll på att åka av.. Galopperade på stället & tilllsut fick jag honom att gå framåt. Red en kort vända & påvägen hem så möts vi av en travhäst. Hinner precis in på en mindre stig & där hoppar vi högt & fjantar runt ett tag innan vi kan lämna den platsen. Spänd & överpigg skrittar vi hemåt. Innan vi når stallet möts vi av en till skrämmande grej. En lastbil som han annars inte bryr sig om. Men idag så flög vi in i skogen & ut på vägen lika snabbt igen.. 
Så detta ridpass var en skräckupplevelse. Hade sån panik när jag kom till stallet så jag nästan inte kunde andas & få luft. Otäckt!
Så ge mig sommar & tinade ridvägar/ridbanor så vi kan komma igång med ridningen mer seriöst & hoppas på att vi kommer bättre överens. Eftersom jag rider när jag kan & hinner så är han väldigt pigg nu också så det spelar en stor roll till varför allt detta säkert hände idag också.. Bara att kämpa på vidare!


Jag vet ju hur underbar du kan vara att rida & vi ska komma dit igen! ♥


Kommentarer

- Malin

Behöver du hjälp o rida nån gång så kan du bara hör av dig så du vet. Hoppas han lugnar sig så han blir trevlig o rida igen. Inge kul när man ska behöva vara rädd!

2011-01-13 ♥ 19:11:56
- Anna

Sv; Tack Malin:) Kan ej kommentera på din blogg så svarar här istället. Har tänkt på att kanske ha någon som kan rida ibland, men till en början ville ja skapa ett band emellan bara oss två & försöka lära mig honom. Det kan ju ta upp till 1 år innan man har lärt sig rida hästen bra.. Tålamod & träning är va som behövs:P Men ska ha dig i mina tankar! Tack!

2011-01-13 ♥ 21:42:01
- helen

tur att de gick bra ändå gumman, hua! puss

2011-01-15 ♥ 10:57:05
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0