Det hände igen..

Nu är vi nere i en svacka, jag & Rattis:/ & vi försöker klättra upp, men ramlar hela tiden tillbaka. Tänkte ut på en lugn ridtur idag. Om det bara skulle ha blivit en skrittur så fick de väl bli det. Huvudsaken att det skulle gå bra. Meeen..
Kom ut till vägen & då hör jag en lastbil bromsa bakom kurvorna & skogen. Så då stannade jag vid vägen innan jag skulle fortsätta in på en liten bilväg. Spänd & stel blir han & sen kom det bilar bakom oss också på storvägen. Lastbilen med släp kom närmare & började bromsa,.Bromsarna skrek & det lät illa. Rätt som det är så börjar han trampa runt & bli nervös. Precis då kom en bil med en släpvagn som körde förbi i en jäkla fart & då blev han lite bakrädd & började hoppa runt & tillslut flög han ut på bilvägen i galopp & yrade runt på vägen. Sekunderna var nära då vi höll på att krocka med en personbil som precis åkte förbi.. H-J-Ä-L-P. Skulle in på samma väg som jag kom ifrån & lastbilen vill ut på storvägen så han svänger ut & då galopperar han på stället nästan & blir ännu mera rädd.. Han som körde såg väl vad som höll på att hända & inte så han stannar utan han skulle bara åka liksom. Fick honom lugn & då hoppade jag av & gick hem med honom till stallet igen. Det var den ridturen det. Har man varit rädd tidigare så är jag ännu räddare nu. Fick panik! Tårarna rann & jag fick knappt någon luft. Efter ett samtal med Ylva så känns det lite bättre. Men det är mycket som vi måste jobba vidare på  & det är väl främst jag som måste börja jobba med mig själv lite. Alla mina tankar som börjar snurra om allt som kan hända. Det måste bort, bort! Men det är mycket som finns kvar sen jag hade Rosang också, allt detta kommer tillbaka:/
Egentligen är det här en sådan grej som man ska lägga bakom sig & gå vidare, men jag är inte en sådan person.. Jag tar alltid upp det igen & igen.. Tillslut blir det en ända ond cirkel kring allt. & vi är nästan påväg att trilla dit.. Ska ta & boka in lite träningar för Mia så jag kan åka till Nytorp & rida lite. Få lite tips & råd av henne & sen ska jag suga på dom ridpassen lääänge;) Vet att det kommer gå bra då! Vet att vi kan komma bort från allt detta tillsammans. ♥ Träning ger färdighet! & tack till bästaste Ylva för allt stöd:) Du har fått många stjärnor i himlen av mig & idag fick du en till:)

Har nyss haft mamsen här på lite kaffe:) Ikväll ska vi till mamma & pappa för där vankas det middag;) Hihi. Ska ta in hästarna också. Sen blir det en kväll i soffan tror jag. Ha en trevlig Fredagskväll! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0