Träning för Ylva

Nu kommer det en liten update ang. ridningen så ni som inte alls gillar att läsa om det behöver inte ens kolla in detta inlägg;p Haha! Tänkte att ja måste va snäll & varna er;) haha!

Igår så red jag ut i hoppsadeln på stubbåkern & tränade lätt sitts:) Det är det bästa med att hösten kommer! När man får rida på en stooor åker & bara galoppera:) Det är sååå härligt! Bara dom tagit reda på halmen så kan man rida precis vart man vill;p Nu får man se upp så man inte rider på halmsträngarna eller korsar dom. Då blir inte bonden nå glad;p Han mjuknade till & blev jättefin på slutet iaf:) Tror han tyckte det va lite skoj att springa fort igår;) Jag bara älskar stubbåkrar!

Idag har det varit heldagsträning för bästa Ylva:D
Jag red tidigt imorse först, redan 8.30. Men det gick det också! Red en massa lösgörande så han skulle bli mjuk & fin i kroppen & även om jag skulle öka eller minska, byta håll eller vad det nu va så skulle han ändå gå kvar i en låg & fin form. Lyckades rätt bra med det idag tycker jag!:) Precis efter att jag hade ridit & va klar så kom regnet.. :/ Alla de andra sju som skulle rida efter mig fick rida i spöregn nästan.
Vi åt iaf en gemensam lunch, exotisk planka från MW;) Jättegott! Blev en hel del hästsnack över lunchen:)
Sen va det dags för nästa pass! Då spöregnade det & jag möttes av en kall & blöt kille i hagen som ville in:) Uscha.. Men det va bara att bita i det sura äpplet & åka iväg igen på nästa pass. Då fick även jag rida i regnvädret:/ Vi fick iaf rida över en massa bommar & hoppa lite hinder. Öka & minska galoppen mellan ett par bommar. Fick rida på 5 & 8 galoppsprång mellan bommarna då det va 21,5m mellan dessa bommar. (om jag inte minns fel) Det gick iaf skitbra!:) Han va jättefin även då. Jag är jättenöjd med denna dag på hästryggen!!;)


Kommentarer

- Helen

Haha, hua låter inget vidare med mjölk och socker i. är ju de "beska/bittra" man vill åt :) hihi. Du får kika in på en kaffe nått tag gumman ;D Puss

2011-08-21 ♥ 17:19:52
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0