Cupcakes






Ingredienser

100 g smör
2 st ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk 3%
1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Gör såhär:
1.
Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.
2. Smält smöret.
3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
4. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.
5. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.
6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.
7. Fyll med valfri fyllning (behövs ej, jag hade ingen fyllning)
8. Grädda i mitten av ugnen i cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti. (Provstick med en potatissticka eller tandpetare, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)
9. Använd gärna en muffinplåt och sätt muffinsformar i plåten. Annars flyter lätt smeten ut och muffinsen tappar formen.

Cream cheese frosting
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citron, saften
100 g Philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg

Rör ihop alla ingredienser och smeta på! Dekorera med strössel eller frukt/bär.



Vaknade tidigt idag så började med att ringa ett samtal till chefen så nu har jag fått svar på mina frågor.. Sen började jag tvätta & därefter började jag baka:) Så nu har jag provat på ett nytt recept. :P
Ska iväg & jobba ikväll, så det blir lugna puckar fram tills dess tror jag. Ska till stallet innan bara. Får se om jag orkar ut & rida :P Haha. Känner inte alls för det idag nämligen.


Kommentarer

- sara

Vad söta och små dina blev!:) Ja, man kan säkert frysa in dom. Jag har haft mina i kylskåpet. Men de klibbar lätt ihop och då blir frostingen förstörd.. :( puss

2010-03-09 ♥ 18:55:40
URL: http://sarablabar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0