Helg igen..

.. och man jobbar då såklart! Trist när alla är ledig & man själv ska iväg & jobba. Tar emot liiite då kanske!
Har jobbat delad tur, nu återstår bara två heldagar kvar.. Inte så bara.

Alla skriver om bröllopet och jag orkar inte engagera mig i det så mkt känns det som. Kollade faktiskt på vigseln på jobbet idag & dom var verkligen fina. Det kan jag hålla med om! :) Vad dom har ordnat med allt runt omkring & det ska vara så "pampigt". Visst, man hade väl inte klagat om man fick gifta sig sådär heller:P

Åkte till stallet (betet) på mina lediga timmar. Åkte med tårarna i ögonen därifrån..
Känns som om att det inte är meningen att jag ska hålla på att rida längre & allt bara rasar känns det som..
Nu är hon super halt på ett framben också + att hon fortfarande är halt på ett bakben. Är så himla less så det finns inte! Hinner bara komma igång med min ridning på våren & en bit in på försommaren, sen blir hon halt eller får nå typ av sår så hon måste ha pencillin osv.. Allt känns så hopplöst just nu. Hur länge ska man behöva vänta på att hon ska bli bra. Men jag är van, förra året vilade hon i 3 månader efter en skada.. Men det är så himla tråkigt & ledssamt. :/ 
Ja nu har jag fått "lipa" av mig lite.  

Sitter här för mig själv gör jag också då Tommy är i Ljusdal på Cruising med Weglin, Lina & Johanna.
Såklart ska det hända nå kul när en annan jobbar & då går det så bra att åka iväg på nå men inte annars.. Så är lite putt på att sitta ensam här. Hade ju kunnat följt med, men ska upp tidigt imorgon & jobba. Men kommer ändå inte typ kunna somna när dom har rövat med honom dit:P Tur att han kör denna gång då så han är "städad" när han kommer hem;P

Jaja, ska sluta gnälla nu det leder ändå ingen vart..
Godnatt!

Kommentarer

- Lina

Oj.. Någon som var väldigt less tror jag.. Det är väl inte såklart att du inte jämt jobbar när det händer något roligt. Du är ju ledig på midsommar ist, då en annan jobbar.

Och klart att det är meningen att du ska rida om det är det du tycker om och vill hålla på med. Du har bara otur, Rosa har otur.. Klart det inte är roligt, sådär var det för mig oxå ett tag med Bonett. Man börjar fundera om de inte håller längre.. :( Du får fundera på vad du vill fortsätta med.. Kanske du vill lägga ner allt.?

2010-06-22 ♥ 11:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0