Påskdagen

Idag var det dags igen för lastträning med Rosa. & idag höll vi på ca:20-30 min så var det klart. Hon skötte sig bra & det var nästan inga problem. :) Vi är super nöjda! Märks att hon gett upp kampen. Nästan iaf, klart att hon måste prova att smita undan:P Hehe.
Ylva hade ridit ut tidigare på henne med en tjej som var & provred Rattis för att ev. bli medryttare på honom. Så istället smörjde jag all min ridutrustning. 2 sadlar, 2 träns & martingall mm. + att mamma hade smörjt mina ridstövlar:) Nu dröjer det ett bra tag innan jag kommer smörja igen:P Var så härligt att sitta mot stallväggen i solen & smörja;P Nu är alla saker så fiiina!;)

Ikväll har min familj+ Tommys familj varit här på mat. Det blev en premiärgrillning med nya gasolgrillen:D Bjöd på grillspett, klyftpotatis, sallad, bea & till kaffet blev det kladdkaka med nougat på, hallon & glass;) & såklart nån braköl för den som ville ha;)
Sen kikade vi på nån film som gick på tv:n.
Dom har nyss åkt.

Nu blir det sängen:) Ska bara väcka Tommy som har somnat på soffan;P Hehe.
Godnatt!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0