Påskafton

Gårdagen var helt ok:) Vi var hemma hos mamma & pappa. Åt & drack jättegott:) Iaf jag drack gott för Tommy skulle upp idag & åka skoter i Los. Så han åkte hemåt & med sig i bilen hade han pappa, Anders & Elin som skulle in till stan. Jag sov kvar för jag & mamma skulle till stallet för att lastträna Rosa med Ylva.

Åkte till stallet idag på fm för att träna idag igen med lastningen. Idag höll vi inte alls på lika länge innan hon gick in. Sen skulle hon såklart testa lite & se om hon kunde komma undan på nå vis när vi la linor bakom henne för att försöka bromsa upp henne när hon ska backa ut igen från transporten. Hon har sån fart ut. Tillslut funkade det också. Hon gick in snällt & vi fick stänga bommen bakom henne & sen gick hon lugnt ut. Så imorgon blir det ännu mer träning. Både igår & idag så kunde vi skicka in henne själv så hon gick in själv i transporten;) Det är framsteg! Vi måste försöka övervinna hennes rädlsa & allt runt om. Idag släppte "spärrarna" märktes det. Hon gav upp & slutade protestera. Så tacksam att Ylva hjälper oss. :)

Har varit hos mamma & pappa hela dagen. Vi åkte & besökte lite vänner & sen åt jag lite påsklunch hos dom:) Nu ikväll ska vi till Tommys moster på mat:) Väntar just nu på att han ska komma hem från Los:) Blir att göra sig iordning snart för han var i Alfta nyss skrev han;P

Puss&kram.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0