Jag är nyckeln i låset

Vilken härlig dag!:) Solen sken någon timme idag & det har varit en klar & frisk luft så man har fått mkt energi. :) Det kom även lite snö, så mysigt!;p

Idag var jag i stallet tiiidigt igen :P Jag & Ylva var ute & red i det fina vädret;)
Sen hjälpte hon mig med Rosa inne i stallet då hon lever om där & är alldeles nervös. Men nu har vi hittat nyckeln. Det är jag som passar i låset:P Det är jag som ska jobba med mig själv för att få tillbaka våran kemi & känsla igen. Hon snappar upp allt som jag funderar på & tänker på. Jag måste tänka att det ska gå bra & det är inget som kommer hända. Får inte tänka på allat som KAN hända. Tänk positivt & på allt kul! Utan att jag ska vara avslappnad & andas hela tiden annars överförs det till henne & då blir hon också såklart nervös & spänd. Om jag visar att jag är det.. Det behövdes alltså bara sååå liiite så ändrade hon sig väldigt fort & det är mig det har handlat om hela tiden! Så nu ska jag jobba på det här & hoppas på att allt kommer bli bra! :) Redan idag kändes det mycket, mycket bättre mellan oss! & nu vet jag hur jag ska hantera allt! Ridturen i sig var kul, det tyckte vi nog båda. Den var avslappnad & rolig;) Så det blev mkt galopp & det gillade hon;) Detta behövde vi!
Åkte & språkade lite med mamma & pappa sen :) & därefter vidare till Bollnäs. Tommy tog & tvättade min bil & jag var hemma & donade:) Knäppte på julmusiken & skrev massa julkort så håll koll i brevlådorna;) hihi!

Sen åkte vi till skogen & kollade efter en julgran & vi hittade en efter bara en liten stund:) Så den kommer nog komma in till nästa helg :P Eller tidigare, får se!;P 
Hjälpte Tommy att putsa hans bil invändigt sen tog jag min också & städade den ordentligt. Dammsög & torkade rent i den. :P Så nu skiner bilarna ett tag till;) Haha! 

Ikväll var vi & handlade & sen blev det Max mat ;) Håller på att göra kött nu i ugnen med sambal oelek;) Det är så jäkla gott! Så då får vi goda lunchlådor i veckan;) 
Blir bara slappa framför tv:n ikväll, orkar inte med så mkt annat. Har hunnit med en hel del ändå tycker jag ;P 
Imorgon ska jag jobba igen, slut på ledigheten. Men börjar på em så det är ju skönt;)


Kommentarer

- Lina

Kött med sambal oelek.. En bild på det kanske? :) Och recept om det är så gott :p hihi.

2009-12-13 ♥ 20:11:04
URL: http://linalinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Anna, -88a från Bollnäs.
Bor tillsammans med min sambo och våran son Pontus som föddes den 30sept 2012. Har ett stort intresse för hästar då jag har ett eget halvblod som jag tränar i hoppning och dressyr.
Här kan du läsa om lite allt möjligt om vad som händer i min vardag!
Enjoy!

RSS 2.0